Direcția Servicii Studențești a dorit implicarea studenților în cât mai multe dintre proiectele care și-au propus remodelarea spațiilor verzi din campus, dar a existat și un proiect foarte interesant, în care aceștia au contribuit la reproiectarea spațiilor interioare ale universității.
Chipul lui Gheorghe Asachi creat din siluetele a mii de studenți
Mai exact, amfiteatrul T3 din clădirea Rectoratului a fost transformat complet, la reproiectarea spațiului și crearea conceptului artistic contribuind Andreea Movilă, doctor al universității la momentul respectiv. În patru luni de zile, amfiteatrul de 130 de locuri a fost schimbat complet la față: a devenit modern prin iluminatul special care favorizează studiul și prin acustica nou-creată, dar a căpătat și o simbolistică aparte.
Chipul lui Gheorghe Asachi, patronul spiritual al universității, a fost realizat pe peretele din spatele amfiteatrului din peste 3.000 de siluete umane de nouă centimetri, decupate cu laser în plexiglas, vopsite și introduse manual prin lipire în placajul perforat, toată operațiunea fiind efectuată de către studenții voluntari, sub coordonarea reprezentanților DSS și a membrilor din conducerea universității implicați în proiectarea și execuția amfiteatrului.
Figurinele reprezintă studenții, care simbolizează legătura între tradiție și viitor, purtând pe umărul lor întreaga responsabilitate și greutate a trecutului: în partea stângă a imaginii este reprezentată trecerea în timp a generațiilor de studenți care îl conturează pe Gheorghe Asachi, iar în partea dreaptă este simbolizată avansarea către universitatea modernă, prin elemente de limbaj tehnic.
Placajul sălii contribuie în același timp și la echilibrarea parametrilor de confort acustic, în timp ce iluminatul este unul care nu obosește și favorizează studiul și lectura. Noul amfiteatru a găzduit dezbaterile din timpul ședințelor lucrative ale Consiliului Național al Rectorilor (CNR) care s-a desfășurat la Iași în perioada 16 – 19 noiembrie 2017, acum organizându-se în el cursuri și seminarii.